اینستاگرام داروسازی ها و افزایش تعامل بیماران

  1. صفحه اصلی
  2. مقالات فارما
  3. اینستاگرام داروسازی ها و افزایش تعامل بیماران
اگر از ما بپرسید چگونه اینستاگرام داروسازی ها می تواند برای بیمار جذاب باشد، هفت راهکار به شما پیشنهاد می کنیم. هفت راهکار افزایش تعامل بیماران با اینستاگرام داروسازی ها را در ادامه با هم می خوانیم. 
چرا اینستاگرام برای داروسازی ها اهمیت دارد؟ 
اینستاگرام از روزی که آغاز به کار کرده با رشد و استقبال روزافزون مخاطبان همراه بوده است. اکنون روزانه بیش از یکصد میلیون فیلم و عکس در این شبکه اجتماعی تصویری بارگذاری می شود. بیش از یک میلیارد نفر هر ماه در این پلتفرم دیجیتال فعال هستند. هیچ اثری از کاهش علاقه به آن وجود ندارد. در بین شبکه های اجتماعی، بالاترین درصد تعامل یا همان انگیجمنت (engagement) در اینستاگرام دیده می شود. 
بیماران هم از این قضیه مستثنا نیستند. بیماران در اینستاگرام فعالانه در حال جستجو و گردش هستند. با وجود این، بسیاری از داروسازی ها حضور بیماران را در این اپلیکیشن تصویری نادیده می گیرند. متاسفانه در ایران، آمار دقیقی نداریم اما تعداد داروسازی هایی که در اینستاگرام مطابق یک استراتژی مشخص فعالیت دارند، قابل توجه نیست. 
فعالیت در اینستاگرام داروسازی ها باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بیشتر به درد بیماران بخورد و آنها را جذب نماید. در ادامه به هفت راهکار پیشنهادی گروه بازاریابی دارویی زیمکو برای افزایش انگیجمنت بیماران با اینستاگرام داروسازی ها می پردازیم. 
دعوت از بیماران برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام 
اگر داروسازی ما به تازگی فعالیت جدی خود را در اینستاگرام آغاز کرده است، باید در سایر بخش ها مانند وب سایت یا صفحاتی که بیمارانش در آن حضور دارند، از بیماران برای فالو کردن داروسازی خود دعوت به عمل بیاورد. شاید حتی خوب باشد تراکت های تبلیغاتی برای اعلام آغاز به کار خود در اینستاگرام را به پیوست داروها در داروخانه ها ارائه نماید. 
همکاری با بیمارانی که به اینفلوئنسر اینستاگرام تبدیل شده اند 
مشارکت اینستاگرام داروسازی ما با اینفلوئنسرهای بیماران می تواند توجه بسیاری از دیگر بیماران را به صفحه داروسازی ما جلب نماید. بسیاری از بیماران برای این که از تجارب یکدیگر استفاده نمایند، در اینستاگرام صفحات اختصاصی درست کرده اند. به طور معمول، این صفحات فالوورهای زیادی از قبل دارند. بیشتر فالوورهای این چنین صفحاتی به همان بیماری مربوطه مبتلا هستند. همکاری با چنین اینفلوئنسرهای بیماران نگاه های زیادی را به سوی صفحه اینستاگرام داروسازی ما خواهد کشاند.  
به طور معمول، به دنبال جذب فالوور، تعداد تعامل بیماران با اینستاگرام داروسازی ما هم افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این کار با دقت انجام شود، با ایجاد یک هم افزایی اطمینان مخاطبان باعث بهبود سایر شاخص های اینستاگرام داروسازی هم می شود.  
سوال بپرسیم 
یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعامل مخاطبان با صفحه اینستاگرام داروسازی ها پرسشگری است. اینستاگرام فرصتی کم نظیر برای پیدا کردن درک و شناخت عمیق تر نسبت به بیماران مختلف به شمار می رود. بنابراین خوب است اگر آزادانه سوال بپرسیم.  
استفاده از گزینه های تعاملی استوری در اینستاگرام برای طرح پرسش بسیار کارآمد هستند. گاهی رای گیری نماییم. از این سوال ها شاید بتوانیم ایده های تازه ای برای تهیه محتوای آینده به دست بیاوریم. 
هشتگ گذاری اینستاگرام: راهی بسیار موثر 
روی هشتگ گذاری باید وقت گذاشت. باید ببینیم بیماران از کدام هشتگ ها بیشتر استفاده می کنند. همچنین باید ایده بگیریم که آنها بیشتر درباره کدام موضوعات مطلب می نویسند.  
آیا هیچ یک از هشتگ های بیماران به داروهای تولیدی در داروسازی ما مرتبط است؟ اگر چنین هشتگی پیدا کردیم که بین بیماران مرسوم است، به راحتی تعامل آنها با اینستاگرام داروسازی ما زیاد خواهد شد. 
داروسازی ما باید با محتوای بیماران تعامل نماید 
از نام تعامل پیداست: خیابان یک طرفه نیست. تعامل باید دوطرفه باشد. اگر داروسازی ما در تعامل با محتوای خوب بیماران پیشقدم شود، میزان تعامل آنها با محتوای ما از زمین تا آسمان تغییر می کند. برای این منظور بهتر است به پست هایی واکنش نشان دهیم که از هشتگ مورد نظر داروسازی ما استفاده می کند. لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پستی که بیشترین ارتباط را با داروی داروسازی ما دارد، بهترین نقطه آغاز است. 
البته باید گفت همه بیماران از لایک و کامنت غیرمترقبه خوشحال نمی شوند. با وجود این، لایک و کامنت به جای یک داروسازی برای پست بیماران به جذب بیماران به سمت صفحه اینستاگرام داروسازی ما کمک می کند.  
تبلیغ کنیم 
اگر یک محتوای عالی تولید کرده ایم، بهتر است آن را تبلیغ کنیم. محتوای مناسب و مفید داروسازی ها، بهترین ابزار برای جذب بیماران به تعامل با اینستاگرام‌شان به شمار می رود. چنین تبلیغی باعث می شود افراد نسبت به دیدن سایر مطالب موجود در صفحه ما هم کنجکاو شوند. تبلیغ درست باعث افزایش فالوور و زیاد شدن تعامل بیماران با اینستاگرام داروسازی می شود. 
پرداختن به داستان یک بیمار واقعی 
هفتمین راهکار گروه بازاریابی دارویی زیمکو شاید بهترین راهکار هم باشد. اینستاگرام بهترین امکانات را برای شرح داستان سیر وضعیت یک بیمار را دارد. بیمارانی که کارهای هیجان انگیزی انجام می دهند، می توانند برای سایر بیماران بسیار الهام بخش باشند.  
شاید بهتر باشد در ابتدا بیمار توضیح بدهد که چگونه ابتلایش به بیماری باعث اختلال در بخش های گوناگون زندگی او شد. بعد ممکن است بیمار از درمان بگوید، از دارو بگوید و این یعنی افزایش تعامل سایر بیماران با اینستاگرام داروسازی ما.  
از محتواهای بیماران استفاده کنیم. مسابقه عکس بگذاریم. مسابقه نگارش کپشن بگذاریم. از بیماران بخواهیم در این مسابقات شرکت کنیم. آن روی لطیف و مردمی داروسازی خودمان را هم به بیماران نشان دهیم.  
زیمکو بهترین انتخاب برای مدیریت صفحه اینستاگرام داروسازی ها 
بدون تردید کسی که در یک بیزینس حضور فعال داشته است، موفق تر است. تیم دیجیتال مارکتینگ گروه بازاریابی دارویی زیمکو از پزشکان، داروسازان و کارشناسان دیجیتال تشکیل شده است. پزشکان و داروسازان تیم زیمکو همگی سابقه درخشانی از حضور در  بازار دارویی را به همراه دارند. 
اگر برای راه اندازی یا ادامه فعالیت صفحه اینستاگرام خود به تیمی کاملا حرفه ای در همه جنبه های دیجیتال مارکتینگ و صنعت دارو نیاز دارید، هم اکنون با زیمکو تماس بگیرید

اینستاگرام داروسازی ها و افزایش تعامل بیماران

اینستاگرام داروسازی ها و افزایش تعامل بیماران
مقالات فارما
فهرست