چرا فالوور اینستاگرام داروسازی ما کم می شود؟

  1. صفحه اصلی
  2. مقالات فارما
  3. چرا فالوور اینستاگرام داروسازی ما کم می شود؟
تعداد فالوور اینستاگرام هیچ اکانتی ثابت نیست. اینستاگرام اطلاعات دقیقی درباره تعداد فالوور افزوده شده یا کم شده هم منتشر نمی کند. با وجود این، از روی تغییرات تعداد فالوور یا با استفاده از برخی وبسایت ها یا اپلیکیشن ها می توان آماری در مورد تعداد فالوور به دست آورد. 
در نوشتارهای پیشین درباره این که اینستاگرام داروسازی ها چه خصوصیاتی باید داشته باشد، صحبت کردیم. اگر اکانت داروسازی شما دچار ریزش فالوور شده است، شاید برخی از نکات زیر به کارتان بیاید. 
اینستاگرام دیگر برای کاربران تازه و جذاب نیست 
اینستاگرام در سال 2010 میلادی آغاز به کار کرد. تخمین زده می شود در این مدت بیش از 60 درصد افراد زیر 35 سال سن از آن استفاده کرده اند. به یاد بیاوریم روز نخستی که اینستاگرام را روی گوشی خودمان نصب کرده بودیم. در آن روزها، پیدا کردن و تماشای پست ها و استوری های جالب، برای مان بسیار جذاب بود. 
آیا هنوز هم همان ذوق و شوق را نسبت به اینستاگرام و اکانت های پیشین داریم؟ اطلاعات پزشکی هم هر روز تاکید می کنند استفاده زیاد از اینستاگرام برای سلامتی روح و روان ما ضرر دارد. این را هم اضافه کنیم.  
همه این اطلاعات نشان می دهد افراد سعی می کنند فقط محتوایی را ببینند که واقعا آنها را به وجد در می آورد و دیگر مانند اوایل کار، هر اکانتی را دنبال نمی کنند. به بیان دیگر، اگر اکانت تازه ای درست می کنیم، احتمال این که سایرین که سال هاست اینستاگرام دارند، ما را دنبال کنند، کم است.  
کاربران اینستاگرام نسبت به محتواها حساس تر شده اند 
با گذشت بیش از ده سال از آغاز به کار اینستاگرام، بسیاری از کاربران کهنه کار دیگر حاضر نیستند هر محتوایی را ببینند. آنها نسبت به محتوایی که قرار است وقت صرف آن کنند، حساس تر شده اند. با افزایش حساسیت افراد نسبت به محتوا، طبیعی است که برخی از اکانت هایی که قبلا دنبال می کردند را کنار بگذارند.  
اگر هنوز داریم به همان سبک سه چهار سال پیش محتوا آماده می کنیم و نوآوری در محتوای ما کم است، فالوورها خسته می شوند. آنها احساس می کنند همه چیز را درباره محتوای ما می دانند و دیگر ما چیزی نداریم به آنها اضافه کنیم. همان طور که آنها لباس جدید و غذای متفاوت را دوست دارند، از محتوای متفاوت هم لذت خواهند برد.  
از طرف دیگر، فالوورها دنبال این هستند که ما برای آنها ارزش قائل شویم. ما باید با محتوای خوب نشان دهیم چقدر به فالوور خود احترام می گذاریم.  
رقابت شدید با سایر داروسازی ها 
همان طور که در فروش محصولات دارویی، رقابت بین داروسازی ها روز به روز نزدیک تر می شود، در جذب فالوور اینستاگرام هم این اتفاق رخ می دهد. هم اکنون داروسازی ها به دنبال افرادی هستند که در تولید محتوای پزشکی و دارویی تبحر داشته باشند. فراهم کردن یک تیم دیجیتال مارکتینگ اختصاصی و کاربلد اگرچه جذاب به نظر می رسد اما هزینه زیادی را به یک داروسازی تحمیل می کند. برون سپاری دیجیتال مارکتینگ دارویی به گروه بازاریابی دارویی زیمکو که به طور تخصصی یک تیم محتوای شامل پزشکان و داروسازان دارد، می تواند داروسازی های توانمند را در این مسیر از دیگران متمایز سازد. 
بات های خدمات خودکار بلای جان اینستاگرام 
دلایل بالا کاهش تدریجی فالوور را توجیه می کند. اگر به طور ناگهانی تعداد فالوور اکانت یک شرکت داروسازی کم شود، به معنی آفت بات های خودکار است. اینستاگرام از بات های خدمات خودکار که برخی از افراد به داروسازی های ناوارد پیشنهاد می کنند، دشمنی دیرینه دارد.  
آنهایی که به شما فالوور، لایک و کامنت می فروشند، در واقع دارند یک بات خودکار را به اکانت شما ملحق می کنند. اینستاگرام وقتی متوجه این حقه کثیف در اکانت ما می شود، همه فالوورهای سایه ای که این بات ساخته را به یکباره حذف می کند. 
بنابراین به هیچ عنوان، فالوور، کامنت و لایک نخریم. اگر با استراتژی درست و محتوای مناسب و هشتگ گذاری جذاب پیش برویم، به تدریج و به صورت ارگانیک، فالوور مناسبی جذب می کنیم. مهم این است داروسازی ما برای دیجیتال مارکتینگ خود از تیم هایی استفاده کند که نه فقط دیجیتال مارکتینگ بلکه بازار دارویی را هم می شناسند. 
از شما دعوت می کنیم دیجیتال مارکتینگ داروسازی خود را به گروه بازاریابی دارویی زیمکو بسپارید. 
راه حل چیست؟ 
  1. سطح توقع خودمان از فالوور گرفتن با واقعیت تطبیق دهیم.  
  1. از همه راه هایی که اینستاگرام می پسندد برای افزایش دیده شدن اکانت اینستاگرام خود استفاده کنیم. 
  1. تهیه محتوا را به یک تیم تخصصی پزشکی -داروسازی و هنرمندان بسپاریم 
  1. هر از چند گاهی، تغییرات اساسی در محتوا ایجاد کنیم البته مطابق نظر مخاطبان نه مدیران داروسازی! 
درباره گروه بازاریابی دارویی زیمکو 
گروه بازاریابی دارویی زیمکو از چند تن از افراد مجرب و خوشنام در جنبه های گوناگون بازاریابی دارویی سود می برد. این افراد هر کدام تیم های مربوطه را برای خدمت رسانی به شرکت های تحت قرارداد راهبری می کنند. 
  • عظیم ناجی با بیش از دو دهه سابقه به ویژه سابقه طولانی در صنعت پخش محصولات دارویی 
  • فرنوش فصیحی با بیش از 25 سال سابقه درخشان هنری در طراحی و تولید ابزارهای بازاریابی مانند بروشور تا غرفه نمایشگاهی 
  • کیقباد بهدین با بیش از 24 سال سابقه در زمینه بازاریابیِ مدیکال (Medicomarketing) و دیجیتال مارکتینگ و مدیکال اینفورمیشن 
  • نیما ناجی با تجربه ای ستودنی در امور مربوط به فروش و ویزیت پزشکان 
  • حسین کریم زاده با ارتباطی بسیار نزدیک و تبحر در ویزیت داروخانه ها 
اگر داروسازی شما هم در هر یک از این زمینه ها به مشاوره یا اجرای استراتژی ها نیاز دارد، با زیمکو تماس بگیرید. 

چرا فالوور اینستاگرام داروسازی ما کم می شود؟

چرا فالوور اینستاگرام داروسازی ما کم می شود؟
مقالات فارما
فهرست