نماینده علمی به لحاظ رده سازمانی در بخش فروش شرکت های دارویی به فعالیت می پردازد. نماینده علمی یا مِدرِپ نقطه تماس اولیه شرکت با پزشکان و داروسازان است. 
هر کسی می خواهد به دنیای بازاریابی و فروش دارویی وارد شود، باید این کار را به عنوان نماینده علمی آغاز کند. شغل نماینده علمی بیشتر وقت (حدود بیش از 80 درصد) خود را در بیرون از دفتر سپری می کند. او طبق برنامه از قبل تعیین شده توسط مدیر مستقیم خود (سوپروایزر) به مطب ها و بیمارستان ها سر می زند. در این مراجعه وی پزشکان مربوطه را ملاقات می کند و اطلاعات لازم را همان طور که مدیرش از او خواسته است به پزشکان  منتقل می کند. وی باید در ثبت گزارش در اسرع وقت و تبادل اطلاعات گرفته شده از پزشکان با مدیر و شرکت سریع و دقیق باشد.  
نماینده علمی به داروخانه های مرتبط با پزشکانی که ویزیت می کند هم سر می زند. نماینده علمی باید مطمئن شود، دارویی که به پزشکان معرفی کرده در داروخانه مرتبط با آنها موجود است. اگر دارو موجود نیست باید با مسوول خرید داروخانه پیگیری نماید که سفارش بگذارد. گاهی برای تسریع رسیدن دارو به داروخانه لازم است مدرپ با عامل فروش شرکت پخش برای ارسال سریع سفارش هماهنگی نماید. اطمینان از وجود دارو در داروخانه مرتبط با پزشک از وظایف یک مدرپ محسوب می شود. 
نماینده علمی بخشی بسیار کمی از وقت خود را در دفتر سپری می کند. این وقت صرف هماهنگی با مدیران، مشورت در مورد مشکلات پیش آمده، گرفتن پاسخ علمی درباره مشکلات پزشکان و گاهی آموزش صرف می شود. 
وقت کار نماینده علمی در عین آزادی نسبی تابعی از زمانبندی مشتریان است. به طور معمول بهترین وقت ویزیت بیمارستان ها و داروخانه ها صبح و بهترین وقت ویزیت مطب پزشکان عصر است.  
هر چه اطلاعات نماینده علمی درباره محصول دارویی و اصطلاحات پزشکی بیشتر باشد در قانع کردن پزشکان موفق تر خواهد بود. به همین دلیل، زمینه تحصیلی مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی می تواند بسیار مفید باشد. گذراندن دوره های بازاریابی و فروش و یادگیری مفاهیم آن هم نقش مهمی در موفقیت بیشتر یک مدرپ دارد. 
گروه بازاریابی زیمکو آماده استخدام نماینده علمی در تهران است. 
شرایط لازم عبارتند از: 
  • دانش آموخته رشته های پزشکی، داروسازی یا پیراپزشکی در مقطع کارشناسی یا بالاتر 
  • علاقه به کارهای پر رفت و آمد  
  • علاقه به روابط انسانی بسیار متنوع و در تماس بودن با تعداد زیادی از افراد 
  • علاقه به چالش و حل مساله 
  • علاقه به یادگیری 
  • زبان انگلیسی بهتر یک مزیت است ولی الزامی نیست 
  • آشنایی به کار با ورد و اکسل 
  • اهمیت دادن به آراستگی ظاهر 
علاقمندان می توانند برای ارسال رزومه خود برای گروه بازاریابی زیمکو به وب سایت این شرکت مراجعه کنند و در صفحه فرصت های شغلی رزومه خود را بارگذاری نمایند. 
https://ximco.ir/%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%ba%d9%84%db%8c/ 

نماینده علمی در شرکت های دارویی

نماینده علمی در شرکت های دارویی
مقالات فارما
فهرست