افزایش فروش داروهای بدون نسخه با پکیج کامل دیجیتال مارکتینگ زیمکو 

  1. صفحه اصلی
  2. مقالات فارما
  3. افزایش فروش داروهای بدون نسخه با پکیج کامل دیجیتال مارکتینگ زیمکو 
 
آخرین بار چقدر بابت هزینه ویزیت پزشک پرداخت کردیم؟ برای وقت گرفتن از پزشک و رفت و آمد چقدر وقت و پول صرف نمودیم؟ خرید داروهای بدون نسخه یا همان داروهای OTC یکی از راه هایی است که بسیاری از مردم برای کاهش هزینه های پزشکی به آن روی آورده اند. به طبع، این رویکرد مردم باعث افزایش فروش داروهای بدون نسخه خواهد شد. 
عده زیادی از بیماران یا والدین کودکان بیمار ترجیح می دهند به جای مراجعه به پزشک از داروهای بدون نسخه استفاده نمایند. این امر فروش داروهای بدون نسخه را ظرف ده سال گذشته با افزایش 100 درصدی همراه کرده است. به همین دلیل، برای بالا بردن فروش داروهای بدون نسخه باید در کنار پزشکان، آگاهی رسانی بیشتری برای مردم عادی انجام داد.  
آمار استفاده کنندگان از اینترنت نشان می دهد امروزه حدود 70 میلیون سیمکارت با دیتای روشن در ایران وجود دارد. به این رقم حدود ده میلیون اکانت اینترنت ثابت را هم اضافه کنیم. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ برای داروهای OTC اهمیت زیادی دارد. در این مقاله با هم به بررسی راه های افزایش فروش داروهای بدون نسخه با دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت. 
افزایش فروش داروهای بدون نسخه با آنالیز رفتار خریداران 
کسانی که داروهای OTC می خرند چه روندی را طی می کنند؟ با توجه به افزایش استقبال مردم از داروهای بدون نسخه، عطش آنها برای کسب دانش و اطلاعات بیشتر درباره آنها هم افزایش یافته است.  
در قدم نخست، مردم تلاش می کنند درباره بیماری و مشکل سلامتی خود اطلاعات درست به دست بیاورند. پس از این که مطمئن شدند علائم آنها مربوط به کدام بیماری است، به دنبال دارو و درمان آن بیماری می روند. 
به عنوان نمونه، در نظر بگیریم یک فرد در این دوران به شدت از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا یا همان بیماری کووید-19 می ترسد. این فرد برای پیشگیری از کرونا مطالعه می کند. سپس به قدم بعدی می رسد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود تلاش می نماید. وقتی به نام داروی بدون نسخه موثر در تقویت سیستم ایمنی دست یافت، به اطلاعاتی مانند دوز مصرف، عوارض دارو و هشدارهای مربوط به مصرف آن مانند تداخل دارویی نیاز دارد. 
اگر فرد برای مقابله با مشکل سلامتی یا بیماری خود به پزشک مراجعه می کرد به احتمال قوی، این اطلاعات را از او می پرسید. در مورد داروهای بدون نسخه قضیه متفاوت است. فرد به پزشک مراجعه نمی کند و در برخی از اوقات تکنسین های داروخانه یا دکتر داروساز هم اطلاعات دقیقی درباره تعداد بسیار بسیار زیاد محصولات دارویی OTC ندارند. بیمار برای کسب اطلاعات چه می‌کند؟ 
دریافت اطلاعات معتبر پزشکی همیشه ساده نیست 
در نظر بگیرید که روزانه تعداد بسیار زیادی از ایرانیان برای رفع نیازهای درمانی خود در اینترنت جستجو می‌کنند. آنها برای موارد زیر و شاید صدها مشکل پزشکی دیگر در گوگل سرچ می کنند: 
  • رفع سوزش سردل،  
  • ترش کردن،  
  • حتی زخم معده،  
  • سرفه ها،  
  • گرفتگی بینی،  
  • سرماخوردگی،  
  • تسکین درد،  
  • درمان آلرژی،  
  • رفع همورویید،  
  • ژل ضدعفونی دست،  
  • محصولات موضعی رفع جوش صورت،  
  • حتی درمان افسردگی،  
  • خشکی لب،  
  • ضدآفتاب  
چرا بازاریابی دیجیتال در برندینگ و افزایش فروش داروهای بدون نسخه تا این حد اهمیت دارد؟ 
هم اکنون با بررسی دقیق تر رفتار مشتریان داروهای OTC به نقش داشتن پکیج کامل دیجیتال مارکتینگ در افزایش فروش این داروها بیشتر پی خواهیم برد. پس با ما بمانید. 
مردم جستجوی مشکلات پزشکی در گوگل را به ویزیت پزشک ترجیح می دهند 
بالای 90 درصد از بزرگسالان برای رفع مشکلات جزئی پزشکی خود سرچ کردن در گوگل را به جای مراجعه پزشکی انتخاب می‌کنند. آنها به فکر درمان بیماری با مصرف یک داروی OTC هستند.  
شاید فکر کنیم والدین برای کودکان حساسیت بیشتری به خرج می دهند! بالای 80 درصد از والدین کودکان در مواجهه با مشکلات سلامتی آنها خرید داروی بدون نسخه را به ویزیت توسط پزشک متخصص بیماری های اطفال ترجیح می‌دهند.  
همچنین جوانان هیچ حوصله نشستن در صف نوبت پزشکی و ویزیت پزشک را ندارند. آنها بدون معطلی همه اطلاعات موجود در اینترنت را بررسی می کنند و فوری درمان با داروهای بدون نسخه را آغاز می کنند. 
افراد حساس به قیمت دارو به برند دارو حساس نیستند 
بسیاری از مردم دیگر به برند دارو حساس نیستند. آنها می پرسند ماده موثره دارو چیست. آنها می خواهند بدانند ماده موثره داروی OTC از کدام کشور یا بهتر است بگوییم با استانداردهای کدام کشور تولید شده است. در وهله بعد، قیمت دارو ممکن است برای مردم مهم باشد. در نظر بگیریم که بسیاری از آنها به عنوان یک گزینه اقتصادی، خرید داروهای بدون نسخه را انتخاب کرده اند. 
بنابراین می بینیم که باید چه اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار دهیم. 
مردم  به شدت سلامت‌محور شده اند 
شاید تا یکی دو سال پیش مردم تا این حد به سلامت توجه نمی کردند. شیوع ویروس کرونا و تلفات غیرقابل پیش بینی این بیماری عفونی باعث تمرکز بیشتر همه مردم جهان نسبت به سلامتی شد. کافی است ببینیم چند مغازه و فروشگاه جلوی در خود پوستر یا اعلامیه مربوط به ماسک زدن نصب کرده اند. چند درصد از مغازه ها دیگر حتی اجازه نمی دهند مشتریان بیشتر از چند قدم وارد فروشگاه بشوند. همه اینها نشان از تمرکز بیشتر مردم روی موضوع سلامت دارد.  
چگونه از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش فروش داروهای بدون نسخه استفاده کنیم؟ 
در این بخش با اجزای یک پکیج کامل دیجیتال مارکتینگ برای داروهای OTC آشنا می شویم. 
سایت جذاب و با محتوای مفید هسته اصلی دیجیتال مارکتینگ است 
نخستین جایی که مشتریان داروهای OTC از آن تاثیر می پذیرند، وب سایت تولید کننده است. سایت دارای محتوای بصری جذاب و مورد علاقه بازدیدکننده سایت در درجه اول اهمیت است. پس از آن تجربه کاربری اهمیت زیادی دارد. اگر کاربر به راحتی بتواند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کند، اعتماد زیادی نسبت به ارائه دهنده داروی بدون نسخه پیدا می کند. 
یکی از مجرب ترین افراد فعال در زمینه تبلیغات دارویی ایران هدایت سکان هنری زیمکو را برعهده دارد. شما هم می توانید برای تهیه وب سایت خود با زیمکو مشورت نمایید. 
مردم از راه شبکه های اجتماعی داروهای بدون نسخه را محک می زنند 
برخی مردم می خواهند با داروسازی یا ارائه دهنده داروی بدون نسخه آشنایی بیشتری پیدا کنند. بنابراین از راه شبکه های اجتماعی دنبال داروسازی یا شرکت دارویی مربوطه می گردند. سپس برای این شرکت پیام یا کامنت می گذارند. سرعت پاسخدهی و پاسخ خوب و روشن از شاخص های یک رابطه جذاب با مشتری داروهای بدون نسخه به شمار می رود.  
داشتن شبکه های اجتماعی محتوی اطلاعات مفید و به روز به خوبی توسط مخاطبان دیده می شود و تاثیر پررنگی در ذهن آنها می‌گذارد. 
در مدیای ویدیویی به طور موثر حضور داشته باشیم 
روز به روز علاقه مردم برای تماشای محتواهای مفید به صورت ویدیوهای جذاب و کوتاه بیشتر می شود. در این ویدیوها باید به فکر محتوای بصری جذاب بود. حتما در کمپین دیجیتال مارکتینگ که برای افزایش فروش داروهای بدون نسخه در نظر داریم، حداقل یک ویدیوی خوب و خلاق را در نظر بگیریم. 
کیفیت محتوا حرف اول را در افزایش فروش داروهای بدون نسخه می زند 
امروزه مخاطبان نسبت به کیفیت محتوای ارائه شده در اینترنت بسیار حساس هستند. درست است که تعداد پست ها در تاثیرگذاری روی خریداران داروهای بدون نسخه اهمیت دارد اما تاثیر کیفیت محتوا بیشتر از اینهاست.  
بر پایه استراتژی محتوا که به تایید مدیریت شرکت دارویی رسیده است، تیم تهیه محتوای زیمکو متشکل از پزشکان و داروسازانی که جزو اولین های دیجیتال مارکتینگ و سئو در بازار دارویی ایران هستند، حضور پررنگ یک وب سایت به روز را برای شما میسر می سازد. 

افزایش فروش داروهای بدون نسخه با پکیج کامل دیجیتال مارکتینگ زیمکو 

فروش داروهای بدون نسخه
مقالات فارما
فهرست